Aisle-Master biedt oplossing voor opslagtekort

aisle master

Opslagplaats is schaars én duur. De optimalisatie ervan is dus voor vele bedrijven een niet altijd gemakkelijke, maar wel noodzakelijke opdracht geworden. Dankzij de Aisle-Master smalleganghef-truck kan een verhoging van de opslagcapaciteit tot 50% gerealiseerd worden, iets wat voor vele ondernemers een hele stap vooruit betekent.

Deze opslagoptimalisatie realiseert de Aisle-Master smallegangheftruck dankzij zijn uniek ‘draaimast’-concept. Doordat de mast 210° kan draaien, kan het toestel in gangen werken vanaf 1600 mm. Door de smalle gangbreedte – breedtes waarin traditionele hef- of rechtrucks niet kunnen werken – kan er al snel extra rekken worden bijgeplaatst. Bovendien heeft de Aisle-Master een hefhoogte van 15 meter en kan er op die manier ook op grote hoogte gestockeerd worden. De Aisle-Master is beschikbaar met capaciteiten tot 3 ton, in diesel, LPG of elektrische uitvoering.

Binnen en buiten

knikheftruck buiten vrachtwagen

De Aisle-Master kan zowel binnen als buiten ingezet worden. Het is dus niet nodig om een extra heftruck te voorzien voor het laden en lossen van vrachtwagens. De Aisle-Master combineert in principe het werk van een reachtruck en een counterbalance truck waardoor het aantal heftucks én de bijhorende investeringen en kosten dalen. Bovendien heeft de Aisle-Master dankzij de super-elastische banden geen probleem om op verschillende ondergronden te rijden.

Gemakkelijk onderhoud

Dat de levensduur en duurzaamheid van een heftruck dankzij goede en stipte onderhouden aanzienlijk verlengd kan worden is voor velen geen geheim meer. Hierover werd ook nagedacht in het design van de smallegangheftruck. De Aisle-Master is gemakkelijk te onderhouden, wat ook voordelig is voor de chauffeurs want hoe makkelijker een truck te onderhouden is, hoe minder de chauffeurs er tegenop zien en hoe sneller ze het onderhoud in kwestie zullen uitvoeren.

Ergonomie

Ergonomie is een grote troef van de Aisle-Master. In de Aisle-Master bevindt je nek zich in een natuurlijke houding. Vanuit de cabine van de Aisle-Master heeft men steeds een optimaal zicht omdat men diagonaal naar de vorken en de lading kijkt. Door de afwezigheid van een reach-mechanisme heeft men een vrij zicht op de goederen. Bovendien is het mogelijk om de vorken via een camera in de cabine te volgen om ook op grote hoogte een perfect zicht te behouden. Dankzij de goede zichtbaarheid is er minder schade aan goederen.

knikheftruck