Nieuw: Hyundai lanceert hun nieuwe range

Hyundai introduceerde onlangs een nieuwe serie Heavy Line dieselvorkheftrucks voorgesteld, met verbeterd cabine-interieur, motoren die voldoen aan EU Stage V-emissies en met het optionele Hyundai ‘s Hi MATE telematica systeem. Hyundai ‘s Heavy Line-serie vorkheftrucks begint bij de 7-tons 70D-9V en loopt door tot de 300D-9VC met een capaciteit van 30 ton. Met een uitgebreid programma van 10 modellen is er nu een specifieke machine voor elke klanttoepassing in een groot aantal verschillende materiaal overslag toepassingen.

Comfort voor de operator

De nieuwe generatie cabines van Hyundai vorkheftrucks is ontworpen na uitgebreid overleg met klanten en beschikt over een aangepaste console-indeling en een kleiner stuurwiel, zodat de operator meer werkruimte heeft. Een gelijkmatig gebogen voorruit uit één stuk biedt een beter zicht naar voren zonder vervorming langs de randen, terwijl volledig glazen deuren ook bijdragen tot een lager geluidsniveau in de cabine, dat tot 5,9 dB (!) lager ligt.

Cabine 70D 9V

De nieuwe console omvat een kleurendisplay met gemakkelijk bereikbare knoppen voor de meest gebruikte functies. Het multifunctionele scherm toont enerzijds alle relevante gebruiksgegevens van de machine en kan anderzijds servicewaarschuwingen en foutcodes weergeven. Optioneel toont een tweede display de beelden van de achteruitrij camera. De nieuwe Laad Sensing hydraulica biedt meer controle en kan bovendien voorzien worden van fingertip-hendels die beter reageren op de bediening door de operator. Als optie kunt u kiezen voor een luchtgeveerde stoel of een draaibare stoel die 20° naar links en 10° naar rechts kan worden gedraaid voor een beter zicht in omgekeerde richting en om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Voor modellen vanaf 12 ton beschikt de premium stoel over zowel luchtvering als de draaifunctie.

Lagere uitstoot

Alle Heavy Line-modellen worden aangedreven door Hyundai of Cummins dieselmotoren die voldoen aan EU Stage V en bieden verbeterde prestaties en lagere emissies. De Cummins B Series-motoren hebben geen uitlaatgas recirculatie (EGR) meer nodig, wat service en onderhoud bij de zwaardere modellen vereenvoudigt. Deze machines beschikken in de cabine ook over een knop om het motorvermogen te regelen, zodat de operator kan kiezen tussen de instelling standaard (80%) of vermogen (100% ), afhankelijk van de toepassingsvereisten. Hiermee wordt het brandstofverbruik verlaagd, als er geen vol vermogen nodig is.

Verbeterd onderhoudsgemak

Met een elektrisch aangedreven zijwaarts kantelende cabine is de toegang tot de aandrijflijn vereenvoudigd wat het reguliere onderhoud vergemakkelijkt. De levensduur van het brandstoffilter is verlengd van 500 naar 1000 uur, terwijl de hydraulische olie met lange levensduur nu betekent dat de vervangingsintervallen kunnen worden verlengd naar 5000 uur, wat de eigendomskosten en de uitvaltijden voor de klant vermindert.

De Heavy Line-vorkheftrucks kunnen optioneel worden uitgerust met een van de twee versies van Hyundai ‘s beproefde telematicasysteem Hi MATE, dat GPS-technologie gebruikt om gegevens te verzenden voor bewaking en diagnose op afstand. Het standaard Hi MATE-systeem biedt real-time bewaking van de machine locatie en bedrijfsinformatie, met geofencing-waarschuwingen die een extra beveiligingsniveau bieden tegen diefstal van de machine of onbevoegd gebruik. De premium-versie van Hi MATE kent daarnaast toegangscontrole voor de operator via code of kaart, volledig aanpasbare opstart vragenlijsten, rijstijl bewaking en botsingsdetectie, specifiek per chauffeur.

Machines met een Cummins-motor kunnen ook worden uitgerust met Engine Connected Diagnostics, dat in samenwerking met de motorenfabrikant wordt geleverd en onderhoud op maat en probleem oplossing op afstand biedt, waardoor de kans op dure uitvaltijden voor de klant verder wordt beperkt.